آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
فصل یازدهم بخش دوم : تقلید جایگاهی ندارد

تقلید جایگاهی ندارد
بگذارید کمی درباره موتور سیکلت ها حرف بزنم

موتور سیکلت هایی را که تا الان فروختم از فرانسه، ایتالیا، تایوان و چین وارد می کردم. (به موتور سیکلت های برند هارلی دیویدسون آمریکایی یک عذر خواهی بدهکارم که اصلا توجهی بهشان نکردم. ولی واقعیت این است که من به موتور سیکلت هایی که تندرو نیستند علاقه ای نداشتم.) این فقط تصور شخصی من است، اما در کارخانه های موتور سیکلت در فرانسه، بسیاری از کارگران مهاجر بودند. فرانسوی ها درباره همه چیز از خود کارآیی نشان می دهند و همچنین به نظر می رسید که مدیریت کارخانه تمام تلاشش را می کرد تا کارگران تنبل نشوند. در ایتالیا، کارگران همه ایتالیایی بودند. آنها معمولا از زیر کار در می رفتند، اما به نظر می رسید بسیار افتخار می کردند که موتورسیکلت ها در ایتالیا ساخته می شوند. صادقانه بگویم، موتور سیکلت های فرانسوی و ایتالیایی به اندازه موتورسیکلتهای تقلیدی تفکیک پذیر هستند. اما تفاوت بزرگ در چگونگی از هم باز شدن آنها است. تایر موتور سیکلت دارای ۴ پیچ است که آن را نگه می دارد. این یک فرضیه است، اما می توان گفت که ۴ پیچ در تایرهای موتور سیکلت فرانسوی شل شده و به همین علت، لاستیک ها شل هستند. برای موتورسیکلت های ایتالیایی، ۴ پیچ به درستی سفت می شوند، اما آنها ۱ پیچ را فراموش کرده اند ، به همین علت، لاستیک ها شل هستند. می دانم که ادعای احمقانه ای است، اما آنچه می خواهم بگویم این است که در هر دو مورد، مسئله این است که پیچ ها شل هستند. با این حال، موتورسیکلت های تقلیدی اساسا متفاوت هستند. پیچ ها خود به خود از هم جدا می شوند. در مورد موتور سیکلت های کپی شده، تنها کاری که می کنند تقلید کردن است. آنها نمی دانند چرا پیچ باید این شکلی باشد، چرا استحکام ضروری است، و از همه مهمتر، پاسخی برای این که چرا موتورسیکلت ها این گونه طراحی شده اند، ندارند.

خیلی وقت ها این موتورسیکلت های تقلیدی برای تعمیر از فروشگاه من سر در می آورند، اما به دلایل مختلف نمی شود تعمیرشان کرد. اگر با  مدت کوتاهی سوار شدن خراب شده است، تنها پیشنهادی که می توانم به صاحب آن بکنم این است که دورش بیاندازد.

حرفهایی که در مورد تولید کنندگان فرانسوی و ایتالیایی زدم، بخاطر سوء مدیریت آنها است. ربطی به دیزاین کار ندارد. هرچند گهگاهی خراب می شوند، اما هرچه بیشتر سوار آن می شوید، بیشتر ذوق می کنید و به آن وابسته می شوید. یک ویژگی منحصر به فرد چیزی است که در طول زمان بوجود می آید و هیچ کس نمی تواند آن را تقلید کند. در موتور سیکلت فرانسوی تمرکز بیشتر بر روی ظاهر است تا کاربرد، اما با توجه به اصالتی که دارند جزء موتورسیکلت های لوکس محسوب می شوند. موتور سیکلت های ایتالیایی را گاهی اوقات با ویژگی هایی نظیر جاسازی روکش فلزی در زیر موتور می سازند تا زنگ نزنند.

آقای مالاگوتی، بنیانگذار و مالک کارخانه مالاگوتی، به من گفت: “رایکو، تو هم متوجه شدی! این امتیازی است که من به آن افتخار میکنم. این کار را انجام دادم چون وقتی که این ناحیه شروع به زنگ زدن می کند، ظاهر بدی دارد، و می توان زنگ زدگی را در پایین موتور به راحتی دید. “

اگر از من بپرسید، راستش من ترجیح می دهم به جای موتور روی آینه ها ضد زنگ بزنم، اما …

هرچند گاهی اوقات خراب می شوند، ولی من موتورسیکلت های ایتالیایی را فوق العاده دوست دارم.

 

 

ادامه دارد …

 ارسال در حدود 1 هفته قبل  ادامه مطلب »