آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
مدیریت نمودن استرس را چگونه اجرا کنیم تا بتوانیم زندگی عالی و شادی را داشته باشیم ؟

مدیریت نمودن‌استرس ؛ استرس و فشار های عصبی مشکل تمامی افراد جامعه است. همه ی ما در زندگی نسبت به مشکلاتی حساسیت داشته و با بروز آنها دچار استرس می شویم. حال این استرس ممکن است به دلیل مشکلات اقتصادی، بیماری خود یا اطرافیان، مشکلات شغلی، افرادی که دوست نداریم با آنها مواجه شویم و… برایمان اتفاق افتد. فشار های عصبی و اضطراب های روزمره ممکن است به مرور سبب بیماری های روانی و جسمی گردد. امروز می خواهیم شیوه مدیریت استرس را برای شما همراهان گرامی بازگو کنیم. اگر شما هم به استرس دچار هستید این مقاله را مطالعه نمایید.قبل از اینکه به مدیریت استرس بپردازیم و مقاله مدیریت نمودن استرس را چگونه اجرا کنیم تا بتوانیم زندگی عالی و شادی را داشته باشیم  را مطالعه کنید این فایل صوتی را حتماً گوش کنید .

https://seifabadi.com/wp-content/uploads/2017/03/self-steem03.mp3

مدیریت نمودن‌ استرس  (با استرس چه کنیم؟)

دلیل استرس چه می تواند باشد- مدیریت نمودن استرس

کاهش سطح استرس و فشار های عصبی نه تنها می تواند موجب بهبودی حال شما در لحظه شود، بلکه همچنین قادر است در دراز مدت سلامتی شما را حفظ نماید.محققان در روند تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که بین احساسات مثبت (احساساتی نظیر شادی، لذت، رضایت، شور و شوق و…) و بیماری های انسداد شراین قلب نسبت مستقیمی وجود دارد. آنها کشف کردند که هر چه میزان احساسات مثبت فرد بیشتر باشد، درصد بیماری های قلبی که ممکن است شخص به آنها دچار گردد کاهش خواهد یافت. به همین دلیل کارشناسان عموماً توصیه می کنند که هر روزه با اختصاص دادن مقدار کمی از وقتتان به فعالیت های لذت بخش و دلخواهتان می توانید احساسات مثبت خود را افزایش داده و سلامتی خود را حفظ کنید و با مدیریت نمودن استرس ، سلامتی خود را حفظ کنید.

مدیریت نمودن‌ استرس  – استراتژی های دیگر برای کاهش استرس
راههایی برای مدیریت نمودن استرس :

۱-دلیل استرس تان را شناسایی کنید :

درمان استرس - مدیریت نمودن استرس

در طول روز بر حالات ذهنی خود نظارت داشته باشید. اگر احساس استرس کردید، دلیل آن، افکار و خلق و خویی که دارید را یادداشت کنید. هنگامی که متوجه شدید چه چیزی شما را آزار می دهد، برنامه ای برای از بین بردن آن ترتیب دهید. ممکن است با تعیین انتظارات معقول تر از خود و دیگران یا درخواست کمک برای مسئولیت های خانوادگی، تکالیف شغلی یا دیگر موارد این چنینی علت استرس را به کلی برطرف نمایید. تمام تعهدات خود را لیست نموده و اولویت هایتان را مورد ارزیابی قرار دهید و سپس با از بین بردن موارد غیر ضروری موجبات آرامش خود را فراهم نمایید.

۲-روابط قوی ایجاد کنید :

خانواده شاد - مدیریت نمودن استرس

روابط می تواند منبع استرس باشد. تحقیقات نشان می دهد که واکنش های منفی و خصمانه با شریک عاطفیتان می تواند فوراً در سطح هورمون هایتان تغییر ایجاد کنند. البته می توان از رابطه های عاطفی به منظور درمان استرس نیز استفاده کرد. در همچین مواقعی نزد دوستان نزدیک یا اعضای خانواده تان رفته و به آنها بگویید در چه شرایطی سختی قرار دارید. آنها ممکن است کمک ها و حمایت های مفیدی را در رابطه با شرایطی که در آن قرار دارید به شما ارائه دهند. حتی اگر هیچ کمکی هم از آنها ساخته نباشد، همین که به همدردی با شما می پردازند می تواند تا حد زیادی استرسی که به آن دچار هستید را کاهش دهد.

۳-مواقعی که عصبانی هستید یا استرس دارید قدم بزنید :

فواید پیاده روی- مدیریت استرس

پیش از اینکه واکنشی به عامل استرس زا انجام دهید، به آرامی تا ۱۰ بشمارید، سپس در تصمیم خود تجدید نظر کنید. قدم زدن یا دیگر فعالیت های فیزیکی نیز می تواند به آرام شدن شما کمک کند. به علاوه فعالیت های فیزیکی موجب تولید اندورفین در بدن می شود که تقویت کننده طبیعی خلق و خو است. روزانه به پیاده روی یا دیگر فعالیت های ورزشی بپردازید. به خاطر داشته باشید یک قدم کوچک می تواند تفاوت بزرگی در چگونگی خلق و خوی شما ایجاد کند.

۴-به ذهنتان استراحت دهید :

تاثیر یوگا در روحیه افراد- مدیریت استرس

نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد استرس سبب شب بیداری ۴۰ درصد از افراد بالغ در سراسر دنیاست. برای کمک به خود و کاهش میزان استرس و مدیریت نمودن استرس ، باید بتوانید ۷ الی ۸ ساعت از شبانه روز به استراحت بپردازید. از مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار مثل چای و قهوه خودداری کرده و کامپیوتر و تلویزیون را از اتاق خواب خود خارج کنید و هر شب در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید. تحقیقات نشان می دهد فعالیت هایی مانند تمرینات یوگا و ریلکسیشن نه تنها به کاهش استرس کمک می کند، بلکه موجب افزایش ایمنی بدن و تمرکز ذهن می شود.به همین سادگی می توانیم با مدیریت نمودن‌ استرس ، سلامتی خودمان را افزایش دهیم. امیدوارم از مقاله مدیریت نمودن استرس را چگونه اجرا کنیم تا بتوانیم زندگی عالی و شادی را داشته باشیم ، لذت برده باشید منتظر نظرات ارزشمند شما دوستان در همین بخش هستم .

 

 ارسال در حدود 2 ماه قبل  ادامه مطلب »