آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
چگونه از هدف گذاری smart استفاده کنیم ؟

با سلام خدمت کاربران عزیز و گرامی سایت بهار لینک.دراین مقاله قصدداریم درمورد هدف گذاری smart و راه های رسیدن به هدف با شماعزیزان صحبت کنیم.

اول هدف خودتان را مشخص کنید که چه است.

ما دراین مقاله قصدداریم راه رسیدن به هدف و درواقع یک برنامه عملی برای رسیدن به آن به شما ارائه دهیم.

فرض کنید هدف این باشد که یک شرکت تاسیس کنیم!

خوب ,ما با این هدف فرضی, یک تکنیک و یک روش برای برنامه ریزی کردن تا رسیدن به هدف ,به شما ارائه می دهیم.

این تکنیک که یک ابزار شناخته شده درجهان می باشد, SMART نام دارد.

S :ب معنی specific  یا همان دقیق و جزئی

M:به معنی measurable یا همان قابل اندازه گیری

A: به معنی attainable یا همان دست یافتنی بودن

R:به معنی rewinding یا همان پاداش یا مزد هدف

T: به معنیtime یا همان زمان

 

پیشنهاد مطالعه تکنیک انجام کارهای سخت

هدف گذاری smart

  • اول که هدفمان را تعیین می کنیم:مثلا تاسیس شرکت

هدف گذاری smart

 

مرحله S:دقیق و جزیی بودن

هدف گذاری smart

 

 

  • درمرحله s به صورت دقیق و جزئی هدف را بررسی می کنیم.
  • شرکت دقیقا چه فعالیتی داشته باشد؟(مثلا تولید محتوای اموزشی)
  • چندنفر پرسنل داشته باشد(مثلا  ۵ نفر.یک نفر برای سایت یک نفر برای تولیدمحتوا یک نفر برای منشی یک نفر خدماتی یک نفر حسابدار)
  • محل شرکت کجا باشد(میرداماد تهران)
  • نام شرکت چه باشد(بهار لینک)
  • و به همین شکل جزئیات شرکت را دقیقا بیان می کنیم.

 

مرحله M:قابل اندازه گیری

هدف گذاری smart

 

  • دراین مرحله انداره گیری می کنیم.
  • مثلا چند نفر مخاطب داشته باشیم:روزی هزار نفر
  • شرکت چند متر باشد:مثلا صدمتر
  • ساعت کاری چه باشد:مثلا ۹ صبح تا ۵
  • روزهای تعطیل چه باشد:مثلا پنج شنبه و جمعه
  • چندتا کامپیوتر داشته باشیم (مثلا ۷ تا)
  • و به همین شکل کمیت شرکت را اندازه گیری می کنیم.

هدف گذاری smart

 

  • مثلا نمی توانیم یکهو شرکت پنج هزار نفری داشته باشیم.
  • باید قبول کنیم که باید از کم شروع کنیم و بعدا گسترش دهیم.
  • هدف را به چند بخش کوچکتر تقسیم می کنیم که دست یافتنی باشد.
  • اول سایت شرکت را ردیف می کنیم.
  • بعد محتوا تولید می کنیم.
  • بعد وام کارآفرینی می گیریم و تجهیزات را آماده می کنیم.
  • و به همین شکل کارهای شرکت را به چند کار کوچک و دست یافتنی تقسیم می کنیم.

مرحله R:پاداش

هدف گذاری smart

  • دراین مرحله پاداشی که از به دست آوردن  هدف بدست می آوریم را مشخص می کنیم.
  • مثلا در راستای ارزش هایمان شرکت زده ایم.
  • تجربیات و راه رسیدن به موفقیت خودمان را نشر می دهیم.
  • به موفقیت افراد جامعه مان کمک می کنیم.
  • خودمان احساس ارزشمندی و قدرت می کنیم.
  • کسب درآمد می کنیم.
  • برای چندین نفر دیگر فرصت اشتغال و درآمدزایی فراهم می کنیم.

مرحله T:زمان

هدف گذاری smart

  • دراین مرحله زمان را مشخص می کنیم.
  • مثلا اوایل تابستان سال بعد باید شرکت تاسیس شده باشد(این مثال است و شما هرزمان که درنظردارید را باید درنظر بگیرید.)

و به همین شکل توسط تکنیک SMART می آییم هدف را قشنگ تعریف می کنیم و راه رسید ن به آن را مشخص می کنیم.

تمرین:مثلا برای هدف رژیم غذایی و کم کردن وزن این تکنیک رابنویسید که یادبگیرید.

ماراهم از نتایج و نظرات ارزشمندتان مطلع کنید.

بیشتر مطالعه کنید:

 

 

 

 ارسال در حدود 3 ماه قبل  ادامه مطلب »